ALLA GODA TING ÄR TRE

Men ändå gjorde vi det för fjärde gången. Åkte till Thailand menar jag. 19/2-6/3 njöt vi bl a av sol, bad, värme, härliga stränder, god mat - OCH MAGSJUKA! Vi åkte till Kata Beach i Phuket och överraskade våra goda vänner som var där. Själv tyckte jag det blev väldigt trevligt umgånge - hoppas alla tyckte det. Första veckan var mulen och det regnade lite varje dag. Men varmt. Andra veckan var molnfri - och det är då man söker skugga hela tiden. Vi bodde på samma hotell hela tiden - och gjorde några dagsutflykter. Tidigare år har vi mer luffat occh förflyttat oss efterhand vilket jag gillar bättre. 2 veckor med bara sol och bad på samma ställe kan jag tycka blir lite drygt. Och samtidigt känns det som det är för sent att utforska Thailand nu. Alla har redan gjort det! Vi känner oss alltså färdiga med Thailand - om vi inte hittar en öde ö att åka till. Nästa gång drar vi västerut och testar t ex kryssning i Karibien. Dessutom lyckades jag få i mig någon envis magbacill vilket gjorde att jag andra veckan inte var helt kurant. Även lite kass på flyget hem följt av någon kräkdag och ont i magen mest hela tiden här hemma. Känns inte helt OK. Nu testar jag en kur med Losec - och hoppas att detta ska göra underverk. Man litar ju på AstraZeneca:). Har trots detta jobbbat 10-12 timmar/dag för att hinna ifatt på jobbet. Inser att det inte riktigt var rätt period att ta semester. Vi har både flyttat till nya lokaler och implementerat ett nytt personalsystem. MEN JAG HAR VÄRLDENS BÄSTA JOBB! 
Nu planerar vi för vår sommarsemester. 1-23 juni. Är det fint väder njuter vi av svensk sommar. I annat fall sticker vi iväg. Önskemålen är många. T ex New York, Kroatien, Budapest, Parga osv..... Nu ska vi bara genomlida resterande svenska vintern. Under tiden njuter vi av att varje dag blir ljusare occh ljusare. Och så lyckligt lottade vi är att ha möjligheten att resa och utforska så mycket mer. /Tina T

Kommentarer
Postat av: Jeannette Röjnert

Tråkigt att du inte blivit frisk. Hoppas du nu bara inte dragit med dig något typ salmonella med dig hem. Och ta det lugnt jobba inte ihjäl dig, jag vill träffa dig på en AW igen.Hoppas vi kan träffas i mitten av April. Ha det bäst kanske vi hinner ta en fika på stan en dag ??

2013-03-16 @ 21:26:15
URL: http://jeannette.rojnert.se
Postat av: Britney

Tina, det var ett mycket trevligt umgänge i Kata. Tack för att ni kom och överraskade oss :). Och jag håller med dig - 14 dagar kan vara lite länge men 14 dagar är för kort tid att resa runt, tycker jag. Och även vi säger adjö till Thailand (kanske...). Hoppades på Kroatiensemester med er i september - men ser att ni åker redan i juni. Men herregud, det kommer fler tillfällen. Åker till Cardiff 1:e maj för att hälsa på dottern. Kram på dig. Hoppas du blir frisk snart.//Britney

2013-03-17 @ 19:01:01
Postat av: Jeannette Röjnert

Du Britney
Jag håller med dig 14 dagar kan vara för kort tid att resa runt ? men Thailand är Thailand jag kommer nog att åka tillbaka men när är en fråga. Man vill ju resa och överallt ;) Har en dotter i England, kroatien gillar jag och sen Grekland med dess öar. Så Tina var går nu er nästa resa ???? kramar

2013-03-17 @ 22:22:15
URL: http://jeannette.rojnert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0