MITT UPPDRAG SOM GOD MAN HÅLLER PÅ ATT TA SLUT

Gudrun, denna 94-åriga kvinna som jag haft förmånen att vara God Man för i flera år somnade igår morse in. Jag hittade henne i lägenheten i torsdags kväll där hon segnat ner i vad som visade sig vara en hjärtinfarkt. Sedan gick det fort - och det var kanske bäst så. Änka sedan nästan 30 år. Inga barn. I princip blind. Boende själv i stor 5-rumslägenhet. Hennes liv hade aldrig kunnat bli bra igen. Vila i frid fantastiska Gudrun!
Nu återstår en hel del avslutande arbete i mitt uppdrag. Sedan får jag ta en paus. Att jobba mer än heltid och dessutom ha uppdrag som God Man kan bli väl kämpigt. Men jag vet definitivt vad jag ska göra när jag blir pensionär - om min hälsa, kropp o själ får bestämma. /Tina T


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0