Allt känns lite omtumlande

Igår fick jag reda på att yngsta dottern M, snart 22 år gammal, ska åka iväg som reseledare. Vilken upplevelse! Jag är sååå avundsjuk. Och hon är "som klippt och skuren" för detta jobb. Med erfarenheter som verkligen slår det mesta - med tanke på hennes ålder. Turismgymnasium, jobb på Malta, långresa i Asien, receptionistjobb, konferensjobb och mycket annat.
 
Finns några saker jag ångrat att jag inte gjort medan jag var ung:
1. Jobbat som au pair
2. Jobbat som reseledare

Nu känns det som "för sent".
Istället får jag glädja mig åt att följa M:s äventyr som börjar den 22 mars på Gran Canaria med utbildning.
Därefter en sommar troligtvis någonstans i Medelhavet.
Känns som man inte längre behöver planera för sina egna semesterresor. Man reser helt enkelt dit där M jobbar.
Men först får vi hjälpa henne med alla praktiska detaljer innan avresan, bl a uthyrning av sin lägenhet och mycket annat. Hoppas hon får tjänstledigt från sin fasta tjänst här hemma - men ingenting är säkert.
Önskar henne verkligen all lycka! /T

Kommentarer
Postat av: Britney

Trevligt Tina! Och så kul för Moa :-).

2012-02-15 @ 10:46:56
Postat av: jeannette

Hej du

Tack för att du tittat in på min blogg ;) Hur jag hittat din ? Nej!! du skrev ju adressen på Livsnjutaren. Men ok . Eftersom jag inte är nära vän till dig så kanske du inte vill att jag ska gå in och läsa här. Men jag har några bloggar och blogg vänner som jag följer, tycker det är kul att få lite utbyte av andra som tycker om att blogga. Jag har ju bloggat några år längre så jag har ju utvecklat min blogg under åren TEX: Lagt till mycket foto och mycket recept som man får lov och låna ;)och kommer kanske fortsätta ändra den det vet man aldrig. Om du vill ha tips så hör av dig ;) // kramar jeannette

2012-02-15 @ 20:51:46
URL: http://jeannette.rojnert.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0