ATT VARA GOD MAN

Tänk vad nöjd man kan vara över att göra en god gärning för någon. Jag är God Man åt en 94-årig, nästan blind dam som varit änka i 20 år och som bor själv i sitt eget hem. Hon är helt fantastisk och hon uppskattar verkligen allt jag gör för henne. För min del lägger jag ner ca 5 timmar i månaden åt henne. Hade man inte haft ett heltidsjobb att sköta hade man kunnat ägna mycket mer tid åt fler sådana här uppdrag. Arbetet är inte helt ideellt – men det är inget man blir rik på. Men man blir rik på lärdom och tacksamhet.

Fundera på detta alla mina vänner – man vill ju inte själv bli gammal, ensam och övergiven.
Och för er som vill veta mer går det bra att läsa på:

http://www.lund.se/Hjalp--omsorg/Familjeratt/God-man-forvaltare/

Det är inte bara gamla människor som behöver hjälp. Det kan t ex handla om olika handikapp eller ensamkommande flyktingbarn mm.

/Tina T

 

 


Kommentarer
Postat av: jeannette

Va trevligt att kunna hjälpa, man ska kanske anmäla sig där då??? Ha en fortsatt skön vecka. ( vi ses tydligen inte på fredag ni hade fått förhinder). Men som Tolle sa det går fler tåg // Kramar

2012-02-29 @ 07:58:04
URL: http://jeannette.rojnert.se
Postat av: Britney

Du är en kvinna med stort hjärta!

2012-03-03 @ 14:11:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0