EN OMTUMLANDE DAG

Idag, torsdagen den 22 mars 2012, har en del av mitt hjärta ett sår. Ett sår av saknad. Men känner också en kärlek, stolthet och hoppfullhet som mamma.
Moa har idag rest iväg för jobb som reseledare för Fritidsresor. Det hela börjar med 10 dagars intensivutbildning på Gran Canaria och därefter direkt vidare till sommarens placering - som ännu är okänt. Oavsett var hon hamnar kommer vi att åka och hälsa på henne och hoppas att Ida också vill följa med. Eller om Ida kanske åker själv med kompisar. Jag har iallafall nu ikväll tagit på mig lite av Moas älsklingsparfym - så känns det som om hon är här hos mig. Och vi har varit och tömt det sista i hennes lägenhet. Nu är det bara lite städning kvar innan andrahands-hyresgästen flyttar in. Jag är glad för Moas skull. Hoppas verkligen hon kommer att gilla detta livet men att det inte blir alldeles för långvarigt.
Här hemma går allt vidare som vanligt. Våren är på väg, det var vårdagjämning i veckan och på söndag är det dags att flytta fram klockan 1 timme till sommartid. Det känns härligt att säga att vi går mot ljusare tider. Det är bara 3 månader kvar till midsommar! Livet känns värt att leva.
/Tina T

Kommentarer
Postat av: jeannette

Hej vännen

Visst gör det ont i hjärtat när barnen åker i väg, mina döttrar har åkt i väg några gånger under långa perioder och jag mådde dåligt av det. Men jag har växt med det också. Hoppas nu hon hamnar på ett bra ställe så ni kan åka och hälsa på henne. Ha en förhoppningsvis solig och skön helg // kramar

2012-03-22 @ 22:05:03
URL: http://jeannette.rojnert.se
Postat av: Ida

Det är lugnt, jag ska nog se till att kunna åka med alla som vill och kan :D Och så ska jag försöka ta hand om er föräldrar nu när lillan är iväg!

2012-03-23 @ 20:09:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0